MarhamPrtal

MarhamLife

خبر

آرامش روانی بیماران نیازمند باید مورد توجه قرار گیرد

عضو هیئت امنای موسسه ملی مرهم و فوق تخصص جراحی پلاستیك و ترمیمی با تاكید بر لزوم ایجاد آرامش روانی برای بیماران نیازمند گفت: پزشكان این موسسه برای رساندن بیماران نیازمند به آرامش روانی و رضایت خاطر آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی كنند.
1402/05/13 مرهم 183



دکتر عبدالرضا شیخی با بیان اینكه سالانه به طور میانگین سه سفر جهادی توسط این گروه پزشكی به مناطق محروم انجام می شود، گفت: این پزشكان با هزینه شخصی به منظور خدمات رسانی به افراد ناشناخته و نیازمند به شهرهای مختلف سفر و بیماران نیازمند را از جراحی های پلاستیك رایگان بهره مند می كنند.
این فوق تخصص جراحی پلاستیك افزود: پزشكان این موسسه برای حضور در مناطق محروم و خدمت به مردم نیازمند هیچ دستمزدی دریافت نمی كنند و از ماه ها قبل برای حضور در این سفرها برنامه ریزی می كنند و بیماران مطب خود را در جریان قرار می دهند تا نارضایتی ایجاد نشود.
وی با اشاره به جراحی عارضه شكاف لب و كام یك بانوی 40 ساله دزفولی گفت: این بانو به دلیل مشكلات مالی تاكنون برای درمان خود هیچ اقدامی نكرده بود.
شیخی افزود: این موضوع كه یك نفر به دلیل ناتوانی مالی نتواند خود را درمان كند باعث آزردگی هر پزشكی می شود و درمان این نوع بیماران به صورت رایگان موجب غنای روحی پزشكان می شود.
این عضو هیئت علمی موسسه ملی مرهم اظهار داشت: امیدوارم زمانی فرا رسد كه هیچ كس به دلیل عوارض روانی شكاف لب و كام مادرزادی یا حادثه از فعالیت های اجتماعی باز نماند.
وی افزود: وظیفه اخلاقی پزشكان این است كه اجازه ندهند این افراد دچار عوارض روانی و اجتماعی ناشی از این نقص شوند. ایشان با اشاره به تعداد زیاد ویزیت ها و جراحی های این گروه در طول سفرهای جهادی به مناطق محروم گفت: در آخرین سفر این گروه كه به شهرستان دزفول انجام شد 65 جراحی در یك روز و 125 جراحی شكاف لب و كام در 2 روز انجام شد كه این تعداد جراحی منجر به شكستن ركورد جهانی این جراحی ها شد.
وی با بیان اینكه گروه پزشكی مرهم سرشار از عشق و همدلی است، افزود: این گروه با هدف كمك به بیماران نیازمند از خانه و مطب خود دور شده اند و با هزینه شخصی خدمت رسانی می كنند البته همكاری تیم پزشكی بیمارستان های هدف و پشتیبانی آنها همراه با فعالیت رسانه ای برای جمع آوری اطلاعات و بیماران نیز بسیار كمك كننده بود.
شیخی اظهار داشت: امیدواریم این حركت جهادی و مردمی بیش از پیش توسعه یابد چراكه در تمام رشته های پزشكی جای كار و فعالیت جهادی وجود دارد.
وی افزود: این حركت جهادی باید در آموزش و پرورش و سایر حوزه های خدمات رسان نیز توسعه یابد و هركس بنا به توانایی و دانش خود در جهت محرومیت زدایی ورود كند.
 

ثبت کننده:محمدعلی کیانی
تاریخ ثبت:1402/05/13
ویرایش کننده:محمدعلی کیانی
تاریخ ویرایش:1402/05/13
موضوع: مرهم
تعداد بازدید:183

تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

دیدگاه شما

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.