MarhamPrtal

MarhamLife

خبر

عوامل تأخیر در درمان شکاف لب بیماران از زبان مدیر گروه بیهوشی موسسه ملی مرهم

بیهوشی بیماران شکاف لب و کام به خاطر نوع بیماری‌شان و نیز راه هوایی سخت‌تر، دشوارتر از بیهوشی بیماران عادی است. به همین خاطر در شهرستان‌ها امکان انجام این بیهوشی سخت‌تر است و لذا گروه مرهم برای کمک به آنها به مناطق کم برخوردار سفر می کند.
1402/05/13 مرهم 185



دکتر احمد اقبالی، فوق تخصص بیهوشی اطفال، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر گروه بیهوشی موسسه ملی مرهم گفت: بیماران شکاف لب و کام بیمارانی هستند که بیهوشی آنها به خاطر بیماری‌های همراهی که دارند و راه هوایی سخت‌تر، دشوارتر از بیهوشی بیماران عادی است. به همین خاطر در شهرستان‌ها امکان انجام این بیهوشی سخت‌تر است و ما برای کمک به آنها آمدیم. این بیماران قبلاً به خاطر بیهوشی باید به تهران مراجعه می‌کردند و متحمل هزینه‌های بسیاری می‌شدند.‌ حدود ۱۰سال است که همراه تیم مرهم هستم و در 16 سفر استانی همراهشان بودم. برخی عمل‌های جراحی تیم مرهم در سفرهای اولیه‌ای که داشتند به خاطر دشواری بیهوشی کنسل می‌شد. خوشبختانه مدتی که ما در خدمت آنها هستیم، تعداد کنسلی‌ها نادر است و عمل‌ها در شهرستان انجام می‌شود.

وی افزود: بیماری های شکاف لب و کام چندین جنبه دارد. این بیماری با یک عمل جراحی خوب نمی‌شود و نیاز به چندین عمل جراحی دارد که هزینه‌های بسیار سنگینی برای بیمار دارد. به طور کلی بیماری شکاف لب در دنیا در نه ماهگی و شکاف کام در هجده ماهگی انجام می‌شود. اما اینجا بیمارانی داریم که در بیست سالگی، سی سالگی و حتی چهل‌سالگی مراجعه می‌کنند و هنوز عمل نکرده‌اند. وقتی علتش را می‌پرسیم غالبا نبود متخصص در شهر را عنوان می‌کنند و علت دوم مشکلات مالی است.

تیم مرهم این اعمال جراحی را به صورت رایگان انجام می‌دهند. چند بیمارستان در تهران و تعدادی از کلانشهرها، این اعمال جراحی را انجام می‌دهند که بیمار شش ماه تا دو سال در نوبت‌ عمل می‌ماند. اینجا بیماران بدون نوبت، رایگان و دقیق و فوق تخصصی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند.

ثبت کننده:محمدعلی کیانی
تاریخ ثبت:1402/05/13
موضوع: مرهم
تعداد بازدید:185

تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

دیدگاه شما

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.