MarhamPrtal

MarhamLife

خبر

جراحان خیر به بیرجند می‌آیند: ۳۶ نفر درمان شکاف لب و کام رایگان ارائه می‌دهند

عبدالجلیل کلانتر هرمزی، سرپرست گروه پزشکان موسسه ملی مرهم در مناطق محروم، به همراه تیم ۳۶ نفره‌اش برای جراحی پلاستیک و ترمیمی به بیرجند اعزام شده است.
1402/04/20 مرهم 237



مرهم

عبدالجلیل کلانتر هرمزی، سرپرست گروه پزشکان موسسه ملی مرهم در مناطق محروم، به همراه تیم ۳۶ نفره‌اش برای جراحی پلاستیک و ترمیمی به بیرجند اعزام شده است. در نشست خبری با حضور کاظم قائمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، درباره جراحی‌های شکاف لب و کام صحبت شد. از صبح امروز، اتاق عمل برای این جراحی‌ها در دسترس پزشکان خیر قرار گرفته و به آنها هفت اتاق اختصاص داده شده است.

دکتر کلانتر تاکید کرد که این برنامه بدون تلاش یکساله مسئولان استان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ممکن نشد. قبلاً در استان سیستان ۱۲۰ مورد شکاف لب در چهار روز جراحی شد. او امیدواری خود را بیان کرد که گروه‌های خیریه برای درمان سایر بیماری‌ها هم به این منطقه بیایند و تاکید کرد که آموزش و اطلاع‌رسانی درباره شکاف لب و کام باید صورت گیرد. او همچنین هشدار داد که شکاف لب تأثیرات منفی روی رشد اجتماعی و تحصیلی دارد و قصد دارند این تأثیرات را کاهش دهند و شکاف لب و کام را به عنوان بیماری خاص معرفی کنند.

او با تجلیل از هماهنگی مسئولان دانشگاه و بیمارستان رازی بیرجند، اعلام کرد که بیماران صعب‌العلاج با معرفی نامه موسسه خیریه مرهم به تعرفه دولتی درمان می‌شوند. در پایان، او اعلام کرد که در مورد سابقه فعالیت موسسه ملی سلامت مرهم، این موسسه از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۱۶ هزار بیمار ویزیت و ۴٬۵۰۰ نفر عمل شده‌اند.

بیرجند کلانتر هرمزی مرهم شکاف لب
ثبت کننده:آریا وندیداد
تاریخ ثبت:1402/04/20
ویرایش کننده:محمدعلی کیانی
تاریخ ویرایش:1402/05/11
موضوع: مرهم
تعداد بازدید:237

تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

دیدگاه شما

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.